پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن
پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن

CARDIOLOGIST AND THE MECHANIC HONDA

A Honda mechanic was removing a cylinder head from the motor of a Honda when he spotted a well-known cardiologist in his shop

The cardiologist was there waiting for the service manager to come and take a look at his car when the mechanic shouted across the garage,
"Hey Doc, want to take a look at this?" The cardiologist, a bit surprised walked over to where the mechanic was working on the Honda

نظرات 6 + ارسال نظر
از خاتنم پری به رفقا(ترجمه ی متن) یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ب.ظ

گفتگوی جراح قلب با میکانیک اتومبیل

استاد مکانیک داشت سرسیلندر یک ماشین هوندا را باز می کرد که چشمش به یک جراح مشهور قلب افتاد که به داخل تعمیرگاه می آمد. جراح داخل شد و منتظر ماند تا مکانیک بیاید و نگاهی به ماشینش بیندازد.|
ناگهان مکانیک با صدای بلند گفت « سلام دکتر، می خواهی یک نگاهی به این موتور بیندازی؟» |

جراج که قدری متعجب شده بود، نزدیک تر رفت و کنار هوندا ایستاد. مکانیک کمر راست کرد و دست هایش را با یک تکه پارچه پاک نمود و گفت «دکتر، به این موتور نگاه کن. من قلبش را باز کردم و والف ها را بیرون آوردم و هر قسمتی را که آسیب دیده بود یا تعمیر یا عوض کردم و بعد هم همه چیز را سر جای خودش گذاشتم و حالا ماشین مثل روز اولش کار می کند.

اما یک سؤالی دارم. چطور است که من باید فقط سالی بیست و چهار هزار دلار در آمد داشته باشم و شما سالی یک ملیون و هفتصد هزار دلار، و این در حالی است که هر دو اصولا یک کار را انجام می دهیم؟»

جراح مکثی کرد و به بغل ماشین تکیه داد و آهسته زیر گوش مکانیک گفت « اگر مردی این کار را وقتی موتور روشن است انجام بده

میم یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ب.ظ



دکتر خلیل رفاهی در کتاب گردش ایام میگوید: روزگاری که درقم طلبه بودم بعلت جوانی
وخامی وبی ارتباطی با جامعه معتقد بودم که فقط کسی که درقم باشد
وروحانی باشد انسان ارزشمندی است. اما وقتی دردوره ای که دانشگاه تهران
بودم با شخصیت های با فضیلت روبروشدم فهمیدم که در خارج از قم
ودراشخاص غیرروحانی هم اشخاص ارزشمند وجود دارند اما باز
شیعه بودن را شرط اصلی میدانستم. بعد با سفر به کشورهای عربی متوجه
شدم که بین سایر فرق اسلامی هم انسان ارزشمند یافت میشود.
پس از سفر به اروپا به این نکته واقف شدم که در بین سایر مردم موحد
نیز انسان ارزشمند وجود دارد. پس از آن در سفر ژاپن حادثه ای برایم رخ داد
که برایم معلوم شد به معنی حقیقی فضیلت و انسانیت زبان و مکان و
نژاد ومذهب و رنگ نمیشناسد. زیرا در پایان سفرآمریکا و هنگ کنگ وارد
ژاپن شدم, موقع بازیهای المپیک بود که در ژاپن برگزار میشد و برایشان من
که با لباس روحانی بودم جالب بود و از من عکس و فیلم میگرفتند و.. ...
برای غذا به رستوران بسیار بزرگ و شلوغی رفتم و بعد چندین ساعت
به جاهای دیگری رفتم ناگهان یادم امد که ساکم را که تمام زندگیم داخل
آن بود را در آن رستوران جا گذاشته ام سراسیمه رفتم و با کمال ناباوری
دیدم ساکم همانجا است و پیرمردی کنار آن نشسته است, اوگفت وقتی
دیدم ساکت را فراموش کردی با این که وقت دندان پزشکی داشتم
ماندم تا بر گردی و وقتی از او تشکر کردم و گفتم خدا به شما اجرخواهد داد
و او در جواب گفت: من به خدا اعتقاد ندارم من به انسانیت معتقدم

بی نام یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:34 ب.ظ http://7926062.persianblog.ir

این اتفاقن یکی از سوالای منم بود که داشتم فکر میکردم بیشتر از متخصص قلب درس خوندم ولی درآمدم در حد دو تا 3 درصد اونه. شما پزشکها خیلی نامردین

yousefi دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

ولی اگه امار پر درامدترین شغل هایی که نیاز به مدرک اکادمیک رو دارند نیگاه کنیم در امریکا میبینم که پنج شغل اول رشته های مهندسی هستند،کامپوتر،علوم کامپوتر،برق و..اگه مهندس مهندس باشه ده برابر پزشک درمیاره بله خانومه پری خانوم:)

kasrZ سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ

jalebangiz

Critical Minds چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:32 ب.ظ http://www.whatnow8.blogfa.com

تو ای پری کجایی که مریض را بی هوش نکرده عمل کنی ..
مترجم خوبی نیستی ، ان متن ان گل لیسی ، به فارسی ، انی نمیشود که ترجمه کرده ای .
چقدر ادم زر زن زیاد شده ، عیب و نقص را در تبعیض و پرستیژ پرستی نمی بینید ، در چگونگی استاد فن می بیند .
باور نمی کردم این ددی شما اینقدر بی معرفت و بی خاصیت باشد که هست ..
چپ و راست ما یک زمانی شبیه ببر بودند ، بعد ببر کاغذی شدند ، حالا پلنگ صورتی هم نیستند ..
یک جای خوابی هم داخل موتور روم هوندا آکورد برای من پید اکن ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد