پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن
پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن

این دیالوگ های مقدس

دیمن: اگه میخوای حساب آدم بده رو برسی باید باهوش تر باشی.
استفن: نه، برای شکست آدم بده باید آدم بده ی بهتری باشی!

(فصل سوم،اپیزود یازدهم دفتر خاطرات خون آشام،نویسنده:لیزا اسمیت،کارگردان:کوین ویلیامسون)  

................

مرد جزامی: سیگار دوست داری؟ 


پـاپـیـون(استیو مک کویین): اگه بتونم پیدا کنم! 


مرد جزامی: سعی کن بکشی(درحال سیگار تعارف کردن)...(پاپیون سیگار را میگیرد و می کشد) .....جزامی: از کجا میدونـستی من جزام خشک دارمُ واگیر نداره؟! 


پاپـیـون: نـمـیـدونـسـتـم! 

...................

اولیور: استن... تو به عشق در یک نگاه اعتقاد داری؟
استن : آره خوب حداقل وقت ادمو نمیگیره

The Dark Knight

...................

مسعـود شصتچی: نمیدونـم چـرا تـو زنـدگیـم...هِــی نـمـیـشـه...!! 

..................

حبیب:آخه مگ ه من جنون دارم که بد تو رو بخوام. امیر! خدا شاهده این زندگی مال تو نیست.

امیر: حبیب چرا قایم می کنی؟ چرا حرف نمی زنی؟ آخه من نباس بدونم چرا به زنم تو شب عروسی بگم هری عروس خانوم. عروس الان تو آرایشگاه منتظره، مهمونا همه منتظرن، چی بگم؟ ...بگم برو خونت. دلیلشم نمی دونم، برو از رفیقم بپرس؟ بابا خیلی بی رحمی، این نشد رفاقت.

دندان مار (مسعود کیمیایی) 

..................

سرگرد: پس هنوزم دنبالِ جنازه یِ رفیقات می گردی...ها؟!
جلیل: رفیق اگه رفیق باشه، جنازه شم به درد می خوره...

(بیداریِ رویاها - محمدعلی آهنگر)
 ...................

ویت: تا حالا شده احساس تنهایی کنی؟
گروهبان: وقتی که دور و برم شلوغه ...

The Thin Red Line

 .........................................

ما همه رویای همیم...

جمیله شیخی در "مسافران"بهرام بیضای"
 

..................
هنوز واژه ای پیدا نکردم که درد هامو اونطور که میخوام بیان کنه !

وقتی همه خوابیم -- بهرام بیضایی 

 .................

دلت گرفته ؟
- آره
دل همه میگیره
دل داشته باشی میگیره دیگه
یا رفیق من لا رفیق له
میخوای یه راهی بهت یاد بدم دلت وا بشه ؟
مثل من چشمات و ببند
د ببند دیگه
چی میبنی ؟
- هیچ کس ( صدای خنده )

هیچ کس قشنگه دیگه ... هیچ کس همه کسه ، همه کس هیچ کسه (صدای خنده )

یک تکه نان

دکــتــر مــحـمـود عــالــم(مـسـعـود رایـگـان)خــدا؟؟ آره خـدا خـیـلـی بـزرگــه
خــودمــون سـاخــتـیـمـش کــه هــر وقــت تــوی دردســر افــتـادیــم یــکـی از راه بــرســه و بــگـه خــدا بــزرگــه,
امــا اشــکـالــش ایـــنـه کــه زیـــادی بــــزرگـــه!

خیلی دور خیلی نزدیک-1383/رضــا مـیـرکــریــمــی

 ...................

تو را به جای تمامی کسانی که نشناخته ام دوست میدارم
تو را بجای تمامی روزگارانی که نمی زیسته ام دوست میدارم
برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود
و برای خاطر نخستین گناه
تو را بخاطر دوست داشتن دوست میدارم
تو را بجای تمامی کسانی که دوست نمی داشته ام دوست میدارم

مدار صفر درجه 

  ..................

همفری بوگارت: چشمات اذیتت میکنه؟
لورن باکال: نه
بوگارت: ولی پدر منو درآورده...
............... 

همه بعد از مرگشون فاسد میشن ما آدماقبل مرگمون... خانومه پری

 

...................

این مشروب و چی می گی؟

مشروب...؟ من گه بخورم مشروب بخورم ، من...؟ من به قرآن مجید خاک بر سرم اگه مشروب بخورم . من بی همه کس کی مشروب می خورم...؟ از سگ کمترم اگه مشروب بخورم حاج آقا.... کی؟ اینو من می خورم...؟ به ولای علی مال من نیست ، این چیه. ؟
این که پولومه حاج آقا...!!!

نادر : به خدا اون فیلم حروم نیست... حروم نیست...
یکی دو تا صحنه توش داره ، بچه کوچیک نباید ببینه ، همین...!!!
فیلمهای مسلمونی هست ، همه چی توش هست ، فیلم خوب هست ، آمریکایی هم هست ، من تازه فیلمای آمریکایی رو به قرآن مجید بخاطر این ماجرایی که الان
آمریکا ما رو تحریم کرده ، من ملتو تحریم کردم ، به امام حسین قسم...!!!

کسی از گربه های ایرانی خبر نداره

................

- دو تا خبر برات دارم . یه خبر خوب و یه خبر بد .
خبر اول اینه که فلج شدی و تا آخر عمر باید رو ویلچر بشینی .
- خبر خوب چیه ؟
- این خبر خوبه بود .
خبر بد اینه که کسی که باید ازت مراقبت کنه منم .bitter moon 

 

................

انسان ها تنها موجودات زمین هستند که ادعا می کنند خدایی هست

ولی تنها موجواتی هستند که رفتارشون طوریه که انگار خدایی وجود نداره...

................. 

وقتی گرسنه ای یه لقمه نون خوشبختیه.
وقتی تشنه ای یه قطره آب خوشبختیه.
وقتی خوابت می آد یه چرت کوچیک خوشبختیه.
خوشبختی یه مشتی از لحظاته ...یه مشت از نقطه های ریز که وقتی کنار هم قرار می گیرن یه خط رو می سازن.


فریاد مورچه ها/محسن مخملباف

 ...............

باباتو می شناختم! قدیما با آفتابه عرق میخورد،

حالا " ضای " والضالین نمازشو قد اتوبانِ قم میکشه!

دیالوگ فیلم رئیس - مسعود کیمیایی ( داریوش ارجمند)

...............

آل پاچینو :
خدایا ما رو بابت اون چیزی که هستیم ببخش

...............

یکی از تراژدی های این زندگی اینه که
آدم هایی که جون میدن واسه کتک خوردن
همیشه قلدر و گنده اند...


  
.............

پدرم بهم گفت اگه یکی برای اولین بار بهت گفت :
"اسب!!!"
بزن دهنشو صاف کن....
اگه برای بار دوم بهت گفت :
"اسب !!!"
بهش بگو عوضی...
اما اگه واسه بار سوم اسب خطابت کرد
وقتشه بری واسه خودت یه زین بخری....
...................
آل پاچینو :
من همیشه
حقیقتو میگم....
حتی اگه دروغ بگم!!!

ـ معلمم میگه زیبایی درون ماست
ـ این از اون حرف هاست که آدم های زشت میزنن

تو اسلحه رو خوب میفهمی
ثروت یه اسلحه ست
و سیاست
کشیدن ماشه در وقت مناسب.... 

 

فهمیدی چرا شبا هذیون میگم
برای اینکه یه گروه مافیایی افتادن دنبالم،میخوان خونمونو با دینامیت بفرستن هوا
عوضش وقتی مردیم برای اینکه حوصلمون سر نره،از بیست تا خواستگارت بگو
هرکدومش چقدر واسه زناشون ارث گذاشتن،توی داهاتای کردستان
.....................
یه چیزی بهت بگم مامان........ادم بمیره بهتر از اینه که خل باشه ولی فک کنه سالمه..

اینجا بدون من/بهرام توکلی 

 

 ..........................

توی زندگیم هر وقت به دوراهی رسیدم، بدون استثنا میدونستم راه درست کدومه، ولی همیشه راه اشتباهو انتخاب کردم،
میدونید چرا ؟
چون راه درست لعنتی همیشه سختتر بود...

"آل پاچینو:بوی خوش زن"

 .......................

النا : چرا نمی زاری مردم خوبیت رو ببینن ؟
دیمن : چون وقتی مردم خوبی رو تو تو می بینن ازت انتظار خوبی دارم . من هم نمی خوام زنگیمو بر اساس انتظارات دیگران بسازم

خاطرات خون اشام

....................

هرزگی چهره های زیادی داره که هیچکدومشون به اندازه پاکدامنی خطرناک نیست..!..........Sleepy Hollow
.....................
...
will: اون دختره، میدونی ، واقعا زیباست .اون باهوش و بامزه س ،اون با همه ی دخترایی که تا حالا بودم فرق میکنه...
sean
: پس رومئو بهش زنگ بزن!

will
: اما اینطوری متوجه میشم که اون خیلی هم با هوش نیست که اون هم خسته کننده س  این دختر الان برای من کامله نمیخوام تصویر توی ذهنم ازش خراب بشه

sean
: شاید تو الان کامل هستی و نمیخوای اونو خراب کنی!؟ اما ویل  اینطوری تو تمام عمرتو میگذرونی ،بدون اینکه واقعا کسی رو بشناسی


         

good Will Hunting -Gus Van Sant -1997

نظرات 13 + ارسال نظر
azadeh چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:20 ب.ظ http://osyaneghalam.blogfa.com

من فکر می کنم آدم باید وقت خود را تنها صرف خواندن کتاب هایی نماید که با چنگ و دندان دل خواننده را ریش می کنند. فرانتس کافکا
درود
با چند نکته ی درباره ی آرگو به روزم
در صورت تمایل تبادل لینک داشته باشیم دوست عزیز

خواننده پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ق.ظ

ba ejaze save mikonam
kheili nader va behine bood
mamnunam

سرخپوست پاره وقت پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ق.ظ http://aparttimeindian.blogspot.com/

معرکه بود

فریبا عبدی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ق.ظ

افریت پری
فوق العاده بود

میم پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:50 ب.ظ

بسیار زیبا
مانند خود خود خودت!

میم پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:15 ب.ظ

: اون دختره، میدونی ، واقعا زیباست .اون باهوش و بامزه س ،اون با همه ی دخترایی که تا حالا بودم فرق میکنه...
sean: پس رومئو بهش زنگ بزن!

will: اما اینطوری متوجه میشم که اون خیلی هم با هوش نیست که اون هم خسته کننده س این دختر الان برای من کامله نمیخوام تصویر توی ذهنم ازش خراب بشه

sean: شاید تو الان کامل هستی و نمیخوای اونو خراب کنی!؟ اما ویل اینطوری تو تمام عمرتو میگذرونی ،بدون اینکه واقعا کسی رو بشناسی

این آخری..

کاکا جنوبی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ب.ظ http://kakajonubi.blogfa.com

فقط می تونم بگم که نمی تونم صفحه وبلاگت رو ببندم ،آفرین ،آفرین.

marjan جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:38 ق.ظ

zibzye man

مثل همیشه شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ http://AS-USUAL.PERSIANBLOG.IR

کاش منو لابلای این دیالوگا خاک می کردی

خواننده شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:37 ب.ظ

معرکه بود

چرندیات یک هزارپـــــــا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:21 ب.ظ http://1000pa2.blogfa.com

دیالوگای عالی بود بعضیاشو دوس داشتم

" میگن زندگی بالا پایین زیاد داره! انقدر زندگی بالا پایینم کرد که خودش ارضا شد و منم پاره" از هزارپــــا

گفتم منم یه چی بگم برا یادگار به پای دیالوگای تو فیلما نمیرسه اما اگه ده نمکی بخاد فیلم بسازه حاضر نیستم سر این دیالوگ باهاش مذاکره کنم فقط کیمیایی یا ارجمند :)

+ سلام رفیق

مرجان دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:14 ب.ظ

زیبای من

مصطفی سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:38 ب.ظ

عالی بود ممنون واسه کالکت کردنشون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد