پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن
پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن

جماعت خواب ، اجتماع خواب زده ، جامعه چرتی



میرزا باقر :فاصله قهوه خانه تا محل حادثه بسیار اندکه ،تیر از سقاخونه شلیک شده ، پس ضارب داخل سقاخونه بوده و بعد ازشلیک از در سقاخانه گریخته . شخص متوحشی پا به فرار ندیدی ؟


قهوه چی : والله ، من چشام داشت گرم می شد که صدای گلوله ای ، یهو چرتم روپاره کرد .
...
میرزا باقر : لحظه ترور کجا بودی ؟


مشتری اول : خوابیده بودم ، تو خواب خوش بودم . یه مرتبه به صدای گلوله از خواب پریدم ، مثه یه مرغ سرکنده ، دویدم طرف کالسکه ، که دیدم کالسکه ...

...
میرزا باقر : اسم ؟


مشتری دوم : اوس هاشم


میرزا باقر : اهل ؟


مشتری دوم : اهل دل


میرزا باقر :شغل ؟ کسب و کارت چیه ؟


مشتری دوم :پدر عاشقی بسوزه ، خاکستر نشینم .


میرزا باقر : موقغ سو قصد کجا بودی ؟


مشتری دوم : یاد یار ، خواب خوش

...
میرزا باقر :کسب و کار


مشتری سوم : از کار افتاده ام ، شمایل گردونم .


میرزا باقر : وقتی به جانب اسماعیل خان تیر اندازی شد ، چه میکردی ؟

مشتری سوم : چرت میزدم که یهو سرم سنگین شد .
...
میرزا باقر : شغل ؟


مشتری چهارم : تعزیه خون بودم ، دوره علی اکبر خونیم ، سرمه


خوردم دادن صدام گرفت ، خونه نشین شدم .


میرزا باقر : ضارب رو حین فرار دیدی ؟ قبل یا بعد از سو قصد ؟


مشتری چهارم : من تو باغچه ، جات خالی پا بساط بودم ، دود .

...
میرزا باقر :شغل ؟ چه کاره ای ؟


مشتری پنجم : خونه شاگرد بودم ، اندرونی حضرت والا ، بیرونم کردن


، حالا دوره گردم توتون می فروشم .


میرزا باقر : کی تپانچه رو آتش کرد ؟ ضارب رو دیدی ؟


مشتری پنجم : راستیش ، سیخکی دراز کشیده بودم سینه کش آفتاب که دیگه هیچی .


میرزا باقر : جماعت خواب ، اجتماع خواب زده ، جامعه چرتی ، فرق میان قاتل و شاهد این است که قاتل شاهد جنایت هم هست ، اما شاهد ، قاتل نیست .

(هزاردستان - کارگردان زنده یاد علی حاتمی

نظرات 6 + ارسال نظر
غزل چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ب.ظ http://idecom.mihanblog.com

سلام گلم. خوبی؟ خوشم اومد از وبت. پیش منم میای؟ باهام دوست میشی؟ idecom.mihanblog.com<br /> <br /> ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کامنت گذاری آنلاین در وبلاگ ها با بلاگــ لیچ

مهسا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://chat.iran-sky.ir

سلام پری جون خوبی؟ وبلاگ خشملی داری به چت روم ما هم سر بزن . مطئنم از محیطش خوشت میاد. منتظرتما حتما بیا پس بای نمیدم که زودی بیای

حسین یوسفی چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ

سیاسی اجتماعی نویسی مجدد مبارک باشه

un pesare پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 ق.ظ

onvanesh pari jan
onvanesh khoda bud

مهدی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:36 ب.ظ http://spantman.blogsky.com

yade ali hatami gerami bad

خواننده شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ق.ظ

paryjan

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد