پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن
پری  کاتب

پری کاتب

دست نوشته های یک زن

خلاصه ای از کتاب های خوانده شده توسط خانم پری ، در سالی که گذشت

"ماهیگیر متدین" 


حوالی شهر آسکونا ی سوییس مرد مقدس مابی زندگی می کنه که همه موجودات اعم از خزنده و پرنده و چرنده رو دوست داره.خب. اما این آقا ماهیگیری رو هم خیلی دوست داره. گاهی وقتا ل...

ب رودخونه لانگن زه می شینه پاهاشو تاب می ده چوب قلاب رو محکم تو دستش می گیره به آب نگاه می کنه و مشغول دعا میشه. دعا میکنه که هیچ کدوم از ماهیها به دامش نیفتن! آخه وقتی اونا به قلابش گیر میکنن و دست وپا می زنن یه عالم زجر میکشن. اونم اینو دلش نمی خواد. برای همین پشت سر هم دعاهای پر سوز و گداز نثار خدای مهربون ماهیهای رودخونه میکنه. "خدایا نذار هیچ کدوم این ماهیها طعمه صیدم بشن." بعد باز به ماهیگیریش ادامه میده. عزیزان من شما بگین مثل ماهیگیر متدین مثل خیلی از آدما نیست؟ ...
ایشون موفق شده ایده آل های روحانیش رو با خواهش های دنیویش یکی کنه! برای ماهیهایی که جلو پاش دست و پا می زنن قضیه علی السویه اس. ولی برای ماهیگیر متدین ماجرا توفیر میکنه! آخه اون حالا هم ماهی رو داره هم آرامش خیال!
در کنار رودخانه هستی میشینن اونجا پاهاشونو تاب میدن قلاب ماهیگیری شونو تو آب نگه میدارن تا موفقیت صید کنن. آما اگه زرنگ باشن در همون حال دعا هم میکنن. فاحشه های متدین, مدیر بانکهای سوسیالیست, نطامی چی های دموکرات و روزنامه نگارای دوست دار حقیقت از صنف خودم. همه همین کار رو میکنن. همشون دنبال صیدن و دعا میکنن!
 

 


بعضی ها هیچ وقت نمی فهمند. نویسنده : کورت توخولسکی ، ترجمه : حسین عضدانلو ، انتشارات : افراز
برای من این کتاب بیشتر به نوشته های پراکنده یک وبلاگ شبیه بود. یادداشتهایی طنزآلود ,کوتاه و واقع گرایانه. این کتاب رو برای هدیه به یک دوست کم حوصله ولی اهل تفکر پیشنهاد می کنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
شیم سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:09 ب.ظ http://--

چ عالی. نوشته هاتو دوست دارم و لذت می برم از بیشترش. استیون هاوکینک پارتشم !!! پرفکت بود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد